torsdag, september 01, 2005

För sitt eget bästa

Håll er borta från arbetsförmedlingen säger jag bara!
Har aldrig upplevt en onödigare kurs. 8.30 skulle ett gäng arbetslösa knökas in i ett konferensrum och titta på ett bildspel om Arbetsförmedlingen och deras hemsida! Jag har ju redan kollat och lärt mig typ allt de sa...
Var ju bra att träffa en handledare men knasigt att jag inte fick träffa min personliga handledare. Man slussas bara runt så att handledarna har nåt att sysselsätta sig med.

Jag är liksom utanför systemet också. Jag kan inte få nån arbetslöshetsersättning eftersom jag inte uppfyller 90-dagarskravet, så den här hösten får jag leva på sommarjobbspengarna (som inte var hur mycket som helst och lite ska man ju spara för framtiden), mina föräldrar samt Tor :P
Sen när jag har uppnått 90-dagarskravet, det blir alltså november, ja då har jag bara två månader kvar sen ska jag ju börja läsa kurs!!! Då får jag ju studiemedel...
Känns så onödigt att bråka med allt det där.

Nu känns det lite splittrat i min lilla hjärna. OM jag mot förmodan får ett jobb måste jag ju säga upp mig eftersom jag ska söka lärare till hösten, och sen är det ju det att jag skulle vilja läsa engelskan i vår så jag kan tillgodoräkna mig det på programmet sen....så bökigt det blev.

Nu måste jag äta. Gick ju upp och åt frukost 7.30!!!! Inte ens tuppen var vaken då..;)

0 kommentarer: