tisdag, september 27, 2005

Halvbra

..i skolan idag. Mycket bråk och tjafs och t.o.m jag blev rent ut sagt förbannad. Vissa är så uppkäftiga och jag klarar inte av det. Frågan är om vissa är mogna att gå i skolan överhuvudtaget..?!
Visst, de måste lära sig menar man...men skolan är där för att lära dem läsa, skriva och räkna (åtminstone i det här fallet) INTE ägna en massa tid åt den uppfostring som föräldrarna slarvat med! Morr! Man lär sig i alla fall mycket om sig själv under tiden, t.ex. hur jag ska uppfostra mina egna barn om jag någonsin kommer ha några.

Skönt att komma hem i allafall. Inte för att jag ska vara hemma ikväll heller...mån-ons kväll är inbokade. Men bara att komma hem till lugnet, tystnaden och förhoppningsvis en glad pojkvän som haft en bättre dag än jag! Han är nog ute och kutar i skogen nu...

Måste vila lite

2 kommentarer:

Anonym sa...Best Blogger Tips
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...Best Blogger Tips

Hej hopp! Hörde om vad som hände idag. Nästa gång får du slå tillbaka med ett "tomte-*piip*", som i:
-Atchoo!
-Prosit
-Tack!
-Där fick du tomte*censur*.

Nä, just det, inte lära barnen fula ord...Attans!