måndag, december 07, 2009

Lite eftermiddagstankar

Jag har inte gjort många knop i dag heller, men det är jag värd :) Fikade med LF i morse, kollade Pepparkaksbuset och åt lunch med T.
Jag fick mail om att jag fått handledare till VFU:n i vår och vis av tidigare erfarenhet tog jag kontakt med henne direkt. Fick svar efter en timme och vi ska träffas redan på fredag när hon ändå ska in till stan! Ska bli så himla kul att få komma ut på VFU igen. Hösten har varit rolig men jag har saknat den där kontakten med "verkligheten".

Nu när jag har haft så mycket tid att fördriva blir det lätt att jag fastnar på diverse bloggar. Jag läser inte så många "kändisbloggar" utan läser hellre bloggar från vännernas vardag. Jag tycker att det är jättekul att så många bloggar MEN jag tycker inte att man ska blogga om man inte kan skriva ordentligt. Jag antar att det är svenskläraren i mig som kommer fram, men jag förstår inte vad folk menar om de inte kan skilja på "det", "de" och "dem" eller om de skriver "eftermiddags tankar" (bara för att nämna några saker jag stör mig på i bloggspråket).
Om man skriver dåligt på sin blogg slutar jag läsa, that's it. Folk kommer fortsätta blogga och skriva dålig svenska, men jag tänker inte göra det på min blogg.
Så snälla söta läsare, om ni ser ett stavfel, en särskrivning eller något annat som förstör mitt språk på bloggen, SÄG TILL DIREKT! Jag tänker minsann inte vara föregångare till svenska språkets förfall...:P


Det är roligt, men det är inte rätt



1 kommentarer:

Arwenohusseomatte sa...Best Blogger Tips

lol sträckas i vått till stånd ooooolalala