lördag, december 26, 2009

God Annandag Jul!

Oj vilken bloggtorka det har varit senaste dagarna men nu är jag tillbaka.
Jag åkte till mamma och pappa i onsdags och är fortfarande här. Det är skönt att inte vara hemma i lägenheten när T också är borta, det blir så konstigt tomt. Här är jag ju van att vara själv med familjen ;)

Vi har haft några härliga dagar. I onsdags när jag kom fick mamma frukost på sängen och så satt vi pratade lääääänge :) Sen blev jag satt i jobb, jag dammsög hela övervåningen och moppade hela huset samt hjälpte till där jag behövdes. Julafton var lugn som vanligt med mamma, pappa, syrran och mormor. Det blev väldigt mycket TV-tittande, väldigt avslappnande men lite tråkigt...nu behöver jag inte kolla på TV på en månad ;) Vid julklappsutdelningen rimmade jag på "Ullared" på allt jag gav, eftersom jag köpt allt på Ullared (och det är förvånansvärt lätt att rimma på). Jag gav bra saker och jag fick kanonbra saker, bl.a. en Babyliss iCurl (kombinerad platt&locktång), grillbestick, en fiskkniv och en jättefin tavla med min favoritbild från IKEA (pingviiiiiiiiiin)! Fick en massa bra saker, min familj är duktiga på att hitta julklappar till mig :)
Juldagen spenderades mest i TV-soffan. Alla verkade vara trötta. Jag gick inte ut på kvällen fastän jag inte behövde jobba idag. Har nog vuxit ifrån det där kroglivet...
Idag åkte jag, syrran och pappa och handlade på förmiddagen och sen har jag och syrran kollat på hennes Harry Potter-DVD som hon fick av mig. Måste säga att det är himla skönt att inte jobba idag :) Jag har ju jobbat på skoaffären på julhelgen senaste fem åren, men i år blev det för tajt med uppsatsen så jag orkade inte. Himla skönt att bara få vara ledig och hänga med familjen :)

Ikväll ska jag och syrran göra sushi till hela familjen. Gott med lite annat än julmat ;)

0 kommentarer: