fredag, januari 23, 2009

Optimist javisst!

Då var vårterminen igång! Livet känns alltid lite lättare när man vet att det snart är ljusare och varmare!
Den här terminen kommer bli så otroligt rolig och lärorik. Vi har en av universitetets bästa lärare i den här kursen och det gör så otroligt mycket när lärarna själva har erfarenhet av den "vanliga skolvärlden". Tyvärr har de ju inte alltid det...!

Som jag tjatat om tidigare så läser jag 200% de fem första veckorna och det kan verka mycket men jag tror bara att det är nyttigt för mig. Jag har haft föreläsningar från 8 på morgnarna och sen har jag suttit och pluggat till 17 i stort sett varje dag. Som tur är krockar inte föreläsningarna i mina två kurser med varandra alltför ofta, kommer bara att bli en eller två gånger som jag kommer att prioritera didaktiken över grammatiken. Vill återigen säga att jag är supernöjd med mitt val av svenska som andraspråk som andra inriktning!

Ett tecken på att våren är på väg är att vi har halva reapriset på vinterns damstövlar på jobbet! Jag lyckades knipa tre par för 950 spänn :) Är riktigt nöjd. Tyvärr gör bilden inte skorna rättvisa men det är sjyssta pjucks :)

Mina nya darlings

Ikväll är det dags för fredagstacos med älsklingen. Vi ska även dricka sprattelvatten för att fira att han kommit fram till vad han vill i livet! Såååå stolt över honom! :)
Tacosdax eller Taco farväl, som farsgubben brukar säga :D

2 kommentarer:

Arwenohusseomatte sa...Best Blogger Tips

oo det tacoskämtet måste jag delge min pappa, han kommer älska det! vad har din man bestämt sig för?? *nyfiken*
o förresten snygga skor!

Anonym sa...Best Blogger Tips

Snygga skor! Nya vinterskor skulle jag verkligen behöva, speciellt här uppe i norr ;) Vad har karln bestämt sig för?