torsdag, januari 01, 2009

Hyvää Uutta Vuotta = Gott Nytt År!

Hemma från nyårskryssningen! Vi har haft det helt underbart!

Vi gick på färjan i tisdags eftermiddag och installerade oss i vår fina hytt. Vi hade till och med kylskåp! I kylskåpet hittade vi två flaskor sprattelvatten, en cola och en mineralvatten och på bordet stod två vinglas! Riktigt najs välkomnande! Vi rekade taxfreen, satt i puben och åt buffén. Både T och jag var supertrötta så vi drack en flaska sprattelvatten och somnade sedan gott ;)

På onsdagen anlände vi till Helsingfors. Staden badade i vintersolen! Fantastiskt vackert. Vi gick först till Tempelplatsens kyrka eftersom vi inte hann in i den förra året (pga T's dåliga guidning). Sen åt vi pizza/salladsbuffé på Iguana till lunch. Jag hade tänkt shoppa lite i Helsingfors men allt var ju så himla dyrt så vi strosade bara runt i stan innan vi gick tillbaka till färjan och tog en tupplur. Tor ville prompt gå på Frågesport i puben och jag var snäll och följde med fast jag hellre hade sovit vidare. Gissa vem som vann Frågesporten? JAG! Det var ju iofs bara jag, T och några skinnvästpajasar som var med och tävlade, men när jag svarade rätt på "Vem var Finlands president 1941?" (eller vad det nu var) och inte de så blir det lite komiskt!
Vi åt middag i Food Garden, oxfilé till huvudrätt och världens godaste passionsfruktsmousse med jordgubbar till efterrätt! Sen blev det drink på rummet, shoppa i taxfreen, kolla lite karaoke (mest finnar som sjöng finska låtar) och sen dags för det svenska nyåret. Vi hängde kvar i FunClub och dansade lite efter tolvslaget! Det var evigheter sedan T och jag dansade senast :)


Så idag kom vi till Stockholm vid 10 och var hemma i lägenheten efter lunch. Vi orkade inte packa upp utan gick och la oss och sov hela eftermiddagen!
Vi har haft en supertrevlig resa och T har, som alltid, varit världens sötaste, snällaste och roligaste pojkvän!

2009 är här. Jag tror att det blir ett bra år!

0 kommentarer: