måndag, januari 02, 2012

Födelsedag i Hurghada

Min 29-årsdag började med tidig sång och presenter från min käre make, två palestinasjalar och en egyptisk parfym med medföljande liten glasflaska och "duttare". Vi åt frukost och begav oss sedan till stranden. Tyvärr blåste det jättemycket idag, så det var inte så skönt att ligga på stranden. Efter att ha frusit en stund begav vi oss till hotellet. Åt soppa på hål-i-väggen-stället mitt emot hotellet, innan vi gjorde oss redo för utflykt. Vi blev hämtade av Holly från Horseriding Hurghada tillsammans med ytterligare ett svenskt par från vårt hotell. Holly körde oss till stallet där vi fick låna hjälmar och chaps och sedan blev vi skjutsade "över vägen" (Hurghadas main road) och där i sanden stod våra hästar och väntade på oss. Jag blev tilldelad en supersöt gråspräcklig valack, Antonio. T fick det trygga stoet Surprise. Vi två, guiden Sambu, och det andra svenska paret red tillsammans i en grupp. Jag och den andra svenska tjejen fick rida lite som vi ville så vi travade iväg och raceade i galopp några gånger. SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ kul!!! Herregud, vilken fart och sanden bara stänkte om oss. LYCKA!!! Vi red i sand och på öppna vidder och sanddyner i två timmar! Vi såg solen gå ner bakom bergen och allt var bara så himla härligt! På vägen tillbaka såg vi en ökenräv som Sambu skrämde bort. Vi fick rida hem hästarna till stallet och där hälsades vi välkomna av de tre stallhundarna. Vilken fantastisk upplevelse! När vi kom hem till hotellet väntade ett gratulationskort från Guest relations som uppmärksammat min födelsedag. Efter middag på Cacao bar fick vi tårta i hotellpuben! :)




Som ni säkert förstår har min födelsedag varit heeeeeeeeeeeeeeeeeellt OK :) 

2 kommentarer:

Häst (höhö) sa...Best Blogger Tips

Aaah! Vad härligt det ser ut! Det låter som att du hade en världsabästa födelsedag.

Kattis sa...Best Blogger Tips

Oh,så härligt det låter! Jättekul att ni kom iväg på ridäventyr! Vad tyckte Tor? Grattis, grattis ännu en gång! Kramar från Ljungsbro