torsdag, januari 26, 2012

High hopes

Vi har haft mycket att göra med arbetslaget den här veckan och det har kommit upp behov av att starta en ny grupp i uppsatsskrivning. Vem behöver fylla ut sina tjänstgöringstimmar? Jo, jag! Förhoppningsvis kommer jag alltså att få gå upp lite tid tack vare detta. Dessutom har önskemål om fler språklärare i skolans "pedagogiska verkstad" kommit upp, och rektorn frågade mig om jag var intresserad av fler timmar där. Vad jag svarade? Ja, såklart! Jag vill inget hellre än att fylla ut min tjänst till 100%. Hela förra helgen gick åt till att försöka komma underfund med hur jag skulle lägga upp mina futtiga timmar. Har jag 100% är det så mycket lättare, då ska jag göra 35 timmar på skolan och 10,5 förtroendetid liksom.

Det var jobbsnacket det. Senaste dagarna har jag även hunnit med lite socialt liv. I tisdags träffade jag Engelska-M, som jag läste Engelska 1 med, våren 2006! Ett helt fantastiskt återseende! Så mycket vatten som har flutit under broarna sedan dess. Vi pratade bort flera timmar! I går var jag hos min kära vän L och pratade bort ännu fler timmar. Otroligt välbehövligt då jag och L inte har hunnit träffats sedan...i somras?! Dessutom bjöd L på fantastiskt goda varma mackor med mozzarella. Youmie! Och imorgon ska jag träffa miss C. Och lördag är det fest (inklusive chokladfontän) hos Lenin. Vilken härlig kompisvecka!

 Besties!

0 kommentarer: