onsdag, januari 04, 2012

Utlandsuppdatering

Igår åkte vi till det stora köpcentret i Hurghada, Senzo Mall. Det var verkligen inget att hurra för. Typ som en av IKANO-husets våningar, fast med färre affärer (vissa lokaler stod tomma). Det enda som var bra var den stora mataffären Spinneys, där vi handlade på oss diverse nödvändigheter såsom chips och yoghurt ;) Bussen tillbaka till El-Dahar (där hotellet ligger) var iofs en upplevelse, då vi tidigare bara åkt taxi. Galen trafik här. Hoppas jag överlever.

Idag var vi på stranden 9.30 till 15.00. Det blåser rejält så vi nöjde oss med att sola bakom vindskyddet. Det räcker med att ställa sig upp för att vinden ska kyla ner en igen. Vi börjar starkt tvivla på båtutflykt när det blåser såhär mycket och när man knappt blir varm efter bad. Havstemperaturen är dock rätt så behaglig, enligt doppa-tårna-termometern.

Nu på hemvägen till hotellet lyckades min käre man köpa två sköna luvtröjor till mig för 225 pund (cirka 250 SEK). Jag tog med mig alldeles för få långärmade, tyvärr. T är grym på att pruta, men han säger att affärsinnehavarna är riktigt slipade...;) Om en stund ska vi följa med en av våra nyfunna vänner till affärsinnehavare till en annan affär där de har snygga skjortor.

Imorgon åker vi på en heldagsutflykt till Luxor och Konungarnas dal. Det ska bli jättekul och intressant!

Tyvärr blir det nog inga vykort, då alla vykort vi sett antingen är solblekta eller med jättefula motiv från 80-talet. Inget kul att lägga pengar på det. Sedan så kommer vi nog hem innan vykorten skulle vara framme hur som helst...så det får bli bildvisning hemma istället :)

Förkylningen börjar klinga av men alla, såväl ryssar som egyptier, hostar och harklar så jag åker väl snart på något nytt.

0 kommentarer: