söndag, maj 16, 2010

Lugn men effektiv långhelg

Jag har verkligen kunnat koppla bort alla tankar (nåja, kanske inte alla) på uppsatsen den här helgen. Vi har tagit dagarna som de kommit och hunnit med en hel del!

I torsdags gick vi upp och tränade tillsammans. Riktigt bra peppning ;) Efter lunch kom söta miss C hit och vi pratade en massa, beställde lite fina grejer från Oriflame och fikade. På kvällen såg vi Avatar och nej, jag tycker inte att det är tidernas största film. Det var någon slags blandning av Pocahontas, Blood Diamond och nån mer som jag inte kommer på nu. Jag somnade i soffan. Betyg: 3/5

I fredags åkte vi in till stan och gick lite ärenden. Jag köpte rosa tygskor :) Istället för att fika på stan köpte vi hem donuts och fikade upp dem med caffe latte á la T. På kvällen käkade vi på [hg] och vi är eniga om att man borde äta där oftare (om man är student vill säga). Bra mat för billig penning! Åkte hem och såg på Tim Burtons Alice i underlandet. Jag tror att jag hade för höga förhoppningar om den för jag blev grymt besviken. Den var bara rörig och barnslig (och då brukar jag ändå tycka om filmer som är lite barnsliga). Betyg: 2/5.

Donuts och latte

Rosa tygskor livar upp i skogarderoben

På lördagen tog vi tag i våra (fågel-)skitiga fönster. Lite diskmedel och spolande med trädgårdsslangen så var den saken ur världen. Jag sprayade även ogräset som växer mellan plattorna med ättiksblandning, men de j-la växterna vill verkligen inte dö! Blir så trött!
Sen var det dags att tappa upp vinet som vi haft stående ett tag. Det blev några flaskor och det smakar dessutom riktigt gott :) Blir finfint till varma sommarkvällar. På eftermiddagen avnjöt vi solen på uteplatsen. Jag satt i bikini! :) På kvällen såg vi 1492 - Conquest of Paradise. Den var inte kanonbra men musiken av Vangelis och Gerard Depardieu som Christoffer Columbus gör filmen sevärd. Den var lite seg mellan varven och jag somnade nästan i soffan...men bara nästan ;) Betyg: 4/5.

Idag fikade jag med en kollega och vän från sommarskolan på förmiddagen och på eftermiddagen åkte T och jag en sväng till Tornby. Vi var väldigt effektiva och hann med IKEA, Biltema och mathandling på Willy's på ungefär en timme. Nu på kvällen har jag både orbitrekkat och dansat Zumba. Beach 2010, here I come ;)

Summa summarum, en riktigt bra helg! :)

1 kommentarer:

Arwenohusseomatte sa...Best Blogger Tips

vilken härlig helg! satt också ute i bikini igår, så skönt!