tisdag, december 02, 2008

Celebrate good times, come on!

Rapporten är utskriven och klar så nu får jag blogga igen. Det är väl dags att dra igenom helgens bravader!

* Torsdag 27/11: vi samlades med Lihtösen-Schlagetlaget hemma hos mig och T och gick tillsammans till Lagsittningen på Kårallen. Bilder från denna kväll kan man hitta hos Carro. Jag lyckades undvika kamerorna tror jag för jag har inte sett en enda bild på mig från denna kväll ;)
Efter sittningen blev det mellanfest hemma hos oss igen med laget och Hanna och co! Det sjöngs SingStar Abba och Svenska Hits och det var trevligt med riktig tjejfest :) Sen bar det återigen iväg till Kårallen för Schlagetkravall. Jag hängde hela kvällen med Hanna och Niclas, sötungarna mina!

* Fredag 28/11: sov länge med tanke på att jag hade kommit hem runt 04-snåret...ja, jag har ett stort sömnbehov! På kvällen genrepade vi vårt fantastiska schlagetbidrag tills vi kände oss nöjda och beredda på tävling.

* Lördag 29/11: träffades vid 10 hos Carro för att pimpa (papp-) gitarrerna med rosa paljetter och öva igenom numret igen. Drog till NH för, som det var sagt, information. Vi fick ingen information. Jag var bitter.
Sen blev det då äntligen dags för tävlingen! Vi var sist ut att framföra vårt bidrag och jag var inte helt nöjd med min insats, men T sa att vi hade låtit bra och att vi var synkade. Det är väl huvudsaken antar jag. Iaf så vann MedSex med sitt utbytesstudentgyckel. De var grymma men vi fick inte reda på vår placering. Hade ju varit roligt att veta.

Delar av det toksnygga Lihtösenlaget

Efter tävlingen åkte vi hem och vilade men sen var det bara till att börja piffa till sig för kvällens finsittning. Vi träffades återigen hos Carro och gick tillsammans till NH. Sittningen var jättebra!

Meny
Förrätt: Toast med skogssvampröra, toppad med örtsallad
Varmrätt: Helstekt fläskfilé med ädelostsås och potatisgratäng

Efterrätt: Hjortroncheesecake med myltade blåbär


Vi hade jättekul vid Lihtösenbordet! :) Skönt att sitta med folk som kan sjunga ;)

Jag med min söta bordsdam

Eftersläppet var jätteroligt!! Stuffade runt en massa med alla söta supertöser och hade bara jätteskojsigt! Jag pratade lite med MedSex...lärde mig klappen ;)

*Söndag 30/11: hade ju kommit hem i ganska god tid efter sittningen så jag gick upp och övade låtar till Lihtösen-konserten som var senare på kvällen. Genrepet gick sååå dåligt!!! Det var nästan så att jag inte ville ställa mig på scen...men det gick faktiskt över mina förväntningar. Vi borde iallafall skaffa en metronom (takthållare) till kören så vi inte rusar iväg efter två takter...eller så kanske vi skulle lära oss att kolla på dirigenten? :P


Ja det var den helgen...skönt att höstens stressigaste helg är över och att jag är klar med min uppsats!!! Imorrn är det inlämning och dags att försöka komma ikapp i den nya kursen som började igår...

2 kommentarer:

Anonym sa...Best Blogger Tips

Åh va kul med Schlaget! Du måste skicka över eran låt om du får tag på den så jag får höra. Eller finns den oxå på Youtube?

Jossan sa...Best Blogger Tips

Jag vill också höra!!! så fina ni var!