måndag, november 22, 2010

Vecka 47

Det är helt galet vad tiden går fort! På söndag är det redan första advent! Borde kanske börja tänka på julbrevet och julklappar...

Har funderat på vad jag åstadkommit den här terminen, och kommit fram till att det inte är så mycket. Men så tänker jag på vad jag åstadkommit under mina år på Lärarprogrammet och det är ju faktiskt en hel del! Jag har lärt mig mycket, träffat en massa trevliga människor och känner mig i princip färdig att ta tag i vuxenlivet genom att börja jobba. Inte för att jag hittat något jobb än....men det kommer väl förhoppningsvis :)
Finnes: engagerad och glad (snart) nyutexaminerad gymnasielärare i engelska och svenska som andraspråk. Kan börja jobba i januari 2011. Sökes: fast anställning på en trevlig arbetsplats med engagerade och glada medarbetare och elever

Det går framåt med uppsatsen. Den här veckan ska jag skriva klart diskussionen. Det borde inte vara så svårt, mest att knyta ihop säcken liksom. Har läst igenom det första utkastet och det är en del som ska ändras men jag vill ha klart hela innan jag börjar pilla och ändra för mycket. Jag har för tillfället 26 sidor. Trodde aldrig att jag skulle kunna skriva så mycket om två futtiga lärobokskapitel  ;)

Det är mycket i huvudet just nu. Framtiden, jul, uppsats, fästmannen, vänner, lägenheten....
Men jag trivs med snön och kylan! :)

0 kommentarer: