tisdag, november 23, 2010

Strömavbrott!

T och jag satt i godan ro framför våra datamaskiner när det plötsligt blev helt svart i hela lägenheten och T's dator dog. Strömavbrott! Jag blev överlycklig! Jag tycker det är så mysigt med strömavbrott. När det blev strömavbrott när jag bodde hemhemma hos mamma och pappa tände vi ljus och satt och pratade i köket (iaf vad jag kommer ihåg) och det är ju alltid supermysigt, men här i stan blir det ju i princip aldrig strömavbrott. Så T letade fram ficklampor och så tände vi ljus. När jag satt och försökte höra på radion på mobiltelefonen om vad som orsakat strömavbrottet kom strömmen tillbaka igen. Jag blev faktiskt lite besviken...
T menar att det är svårt att göra saker utan ström, men som sagt, man kan tända ljus och sitta och prata, what's the problem? Och om strömavbrottet skulle ha varat längre har vi en massa konserver i skafferiet som vi hade kunnat äta till middag :)

För några minuter var det helt svart i varenda lägenhet på gården och till och med McDonald's-restaurangen var kolmörk. Enda ljuset kom från några värmeljus i vårt vardagsrum. Varför var de tvungna att fixa strömavbrottet så snabbt? :P

2 kommentarer:

NINNIE sa...Best Blogger Tips

Håller med dig om att strömavbrott är sååå mysigt!!

Ida sa...Best Blogger Tips

Jag var på resecentrum i den vevan och det small till flera gånger som explosioner på tekniska verken, sen rök det sjukt mycket därifrån under en lång stund.. Undrar om det var det som gjorde att strömmen gick..