torsdag, november 18, 2010

Omotiverad till tusen

Har inte gjort något vettigt (det vill säga skolrelaterat) idag. Jag har helt enkelt ingen lust. Jag borde bara ta tag i uppsatsen, skriva ihop det sista av analysen och skriva diskussionen (som faktiskt är det mest intressanta) och bara få det gjort så att jag kan få jullov om några veckor men jag tar mig liksom inte för. Noll motivation! Datumet för slutversionen av uppsatsen blev framflyttat några dagar och det känns jätteskönt, men jag ska ju fortfarande lämna in en preliminärversion den sista november. Varför ska det vara så segt att få till något? Dessutom blir jag arg på mig själv för jag vet att jag kan bara jag vill! Förra hösten skrev jag ju klart term paper innan jul, varför skulle jag inte kunna fixa uppsatsen då?

Kanske är det för att jag bara vill börja jobba. Kanske behöver jag bara det där målet, den där sparken i baken, så att jag vet att jag får belöning för mitt slit. Som jag sagt tidigare är kursen ingen höjdare och det bidrar väl till min olust.

Det kanske var bra att jag tog den här dagen "ledigt" för imorgon, då jäklar....

1 kommentarer:

Ida sa...Best Blogger Tips

Troligen är det så.. min sista termin var motivationen sämst. Men jag fick veta att jag fått jobb en stund innan jag var klar. Det hjälpte verkligen! Man vill ju vara helt färdig när man börjar jobba! Inte ha nån rest! Så ha det som motivation!