tisdag, januari 05, 2010

Årets 2009...

Bästa plats: var som helst där Tor var :)
Bästa årstid: sommaren, helt klart!
Bästa val: jag valde Tor och han valde mig

Jobb: sommarskolan passade mig perfekt :)
Resa: Helsingfors över nyår, Tallinn över påsk och Málaga i somras
Konsert: hann liksom inte med...och hade inte heller råd...
Investering: guldringar!

Fest: SOF-helgen
Film: jag gillade Wall-E, Up, Australia och Slumdog Millionaire
Låt: Spotify gjorde att jag lyssnade på allt och inget men Melissa Horn, Bo Kaspers Orkester samt diverse 80-talsmusik har gått varma
Bok: läste mest en massa deckare (utöver kurslitteraturen då). Camilla Läckbergs böcker var bra, Carlos Ruiz Zafóns "Vindens skugga" var riktigt bra och Mankells Wallander-böcker funkar alltid!
Tv-program: Big Bang Theory, Blomstertid, 183 dagar, Lie to me och både gamla och nya CSI och CSI:NY

Panik: jag fick inte någon VFU-mentor förrän en vecka innan VFU:n skulle börja
Besvikelse: Vårdcentralen i Ryd
Roligaste: jag fick en akustisk gitarr och Tor tog körkort
Sorgligaste: farfar, min amerikanska grandpa och Torsten lämnade jordelivet
Mysigaste: vara kattvakt för Arwen samt ha tjejkvällar med kompisarna eller med mamma och syrran
Elakaste: måste väl vara den där taxichauffören på Gibraltar som körde på mig
Jobbigaste: problemen med magen (IBS) och en massa förkylningar

Polare: Isabell, Hanna, Lisa och Carro är mina änglar
Gäng: B-uppsatsgruppen, flickorna på sommarskolejobbet samt gamlingtöserna
Förhållande: känns dumt att ha med den här posten för alla vet ju att det är Tor som gäller :) 2010 firar vi 6 år tillsammans!
Nya vänner: kollegorna på sommarjobbet, svenska 2-klassen och alla nya A2-or i kören

Måste: ägna tid åt lägenheten så att vi får ordning här någon gång
Vill: bli färdig med studierna. Bara ett år kvar nu!
Ska: se till att 2010 blir ett kanonår!

Nyårslöfte: jag ska inte köpa hem chips och andra onyttigheter. Nu ska jag komma i form!

0 kommentarer: