måndag, december 11, 2006

Ytterligare ett inlägg om mig och min sjuka kropp

Har inte blivit mycket bättre sen senast. Har ringt VårdCentralen tre gånger eftersom jag har ont i luftrör, lungor, huvud och bihålor men inte får jag komma till någon farbror doktor inte. Jag har ju ingen feber (har haft ca 2 graders feber men med VårdCentralens mått mätt är inte det någon feber tydligen)! Efter tredje samtalet med en sjuksyrra på VårdC blev jag arg på detta konstiga system men nu har jag ingen ork att vara arg heller. Mamma har tagit över den rollen och har fixat så att jag får komma till en läkare på min "gamla" VårdCentral. Helt sjukt system *hahahaha, vad rolig jag är*
Tur att Kakan ska bli läkare iaf. Skulle önska att hon börjar jobba här i stan när hon är färdig men det är hon nog för bra för....Miss you girlie! Tur att det finns bloggar så man kan hålla koll på folk. Koll har jag på Tor men han är en dålig bloggare, trots bloggfunktionen i hans telefon :P

Missar Lucia-sjungningarna med kören i år. Känns himla surt men min röst tillåter inte sång från 6.45 på morgonen till 18.00 på kvällen. Morr!
Skolan är sådär. Orkar inte bry mig så mycket, att vara sjuk tar på krafterna. Min grupp är i varje fall skitbra, vi har mucho fun tillsammans :) Just nu är vi inne på Tema: Skriftlig kommunikation. Väldigt intressant! Frågan är om jag i bloggen skriver skriftspråk eller talspråk? Och till vem riktar jag min text? Vems textvärld berikar jag just i detta nu? Vad lär jag mig för min inre mentala textvärld? Och vilka regler och normer följer jag när jag bloggar?

Sånadär flumfrågor diskuterar vi på lärarprogrammet i LKPG ;)

1 kommentarer:

starsailor sa...Best Blogger Tips

Hej tjejen!Nu har jag också skaffat mig en blogg :D kul va!?så nu kan du terorisera mig här också haha!det är alltid lika kul o träffa dig och tor!pratade med linus och hörde att det hade gått lite segt för dem nya idag, men hoppas han inte ger upp!det kommer börja rassla in bokningnar snart,det lovar jag!Ser fram emot nyår jättemycket också!vi får ses nån dag o planera :D Nu ska jag äta lite!Miss u!Kram till dig o krya på dig!