torsdag, december 14, 2006

Oinspirerad och inspirerad

Bara måste blogga nu eftersom Bellan också skaffat blogg ;)
Idag var det tänkt att vi skulle ha seminarium och sen skulle jag hem och jobba med case:t.....men istället föreslog jag att vi skulle fika i Baljan efter seminariet. Så blev det och där blev vi sittande ett bra tag! Är ju med i en så härlig grupp/klass nu så man vill nästan inte åka hem till ensamheten i lägenheten. Och så är det ju mycket roligare att sitta och snacka, dricka kaffe och äta klägg än att åka hem och plugga ;)
Känns ändå som att jag hunnit ganska långt med case:t, har ju undersökt materialet (dvs. kollat på Nyhetsprogram ur ett genusperspektiv). Nu börjar det jobbiga med att skriva, reflektera och hitta bra källor. Det blir väl att jobba med det i jul....I have only myself to blame...:P

Om cirka en timme kommer mamma och pappa och hämtar mig för då ska vi på Musikklassernas Lucia-konsert i Domkyrkan! Världens finaste Lucia-konsert! Väcker många minnen...

På tal om ensamheten i lägenheten....den beror ju på att Tor har börjat jobba. My little businessman ;) Han åker hemifrån 7.30 på morgonen och kommer inte hem förrän 17.30...stor skillnad mot förut när han pluggade och var borta max två timmar per gång!!!! Fast det är nog lika bra jag vänjer mig...han ska ju åka hem över jul och då kommer vi inte träffas på jättejättemånga timmar!!!!!!! :P Kommer sakna honom....min lilla bonde *hahhahaha* ;)

Jag vill ge julklappar till familjen och Tor nu!Att ge julklappar är banne mig the shit...

0 kommentarer: