onsdag, maj 04, 2011

Working girl

Det har varit lite dåligt med uppdatering här på bloggen och det ber jag om ursäkt för. Jag har ju blivit vanlig knegare och hinner knappt med något annat än jobbet så hur ska man då hinna blogga? ;)

Jobbet är i alla fall jätteroligt! Jag trivs jättebra med både kollegor och de studerande (det heter inte elever på Komvux) och jag känner att jag lär mig någonting nytt varje dag. Dessutom känner jag att jag blir utmanad och växer lite mer som person för varje dag som går. Trött som sjutton är jag, men så är det bara. Jag cyklar i princip varje dag till jobbet, det är ca. 2,5 km enkel väg, och som lärare står och går man väldigt mycket så jag får min vardagsmotion också :) Som ni hör, jag är väldigt nöjd. Hur det blir med jobb till hösten vet jag inte, men nu visar jag upp mig och gör mitt bästa på den här skolan och förhoppningsvis ser någon det och låter mig stanna kvar till hösten ;)


Dagens tips: om man letar efter en fin present till bästa kompisen eller kanske en Mors-dag-present (Mors dag är den 29/5) ska man gå till Lotta Design i Linköping. De har en massa superfina smycken! Om man inte hittar något färdigt kan man plocka ihop ett smycke själv eller göra en beställning på en egen design. Jag kan gå in dit bara för att titta på allt det fina och tänka på hur jag vill designa smycken :) Dessutom är personalen supergullig!

1 kommentarer:

Frida sa...Best Blogger Tips

Hej!

Nejnej, jag ska inte ha två klänningar.:-) Hittade en som var så fin bara, så jag kommer nu byta ut den första. Den gamla kändes helt plötsligt tråkig. :-)