torsdag, maj 12, 2011

SOF-änka

StudentOrkesterFestivalen drog igång idag så idag, imorgon och lördag är jag SOF-änka (man kan även vara Nolle-P-änka osv.). Jag tycker att det är tråkigt att T och jag knappt hinner se varandra men det är samtidigt ganska skönt. Var och en gör sitt liksom. Dock kommer jag nog träffa på T och gosskören ett par gånger under de här dagarna, vi har en tendens att springa på varandra ;)

Hur som helst, skitdag på jobbet idag. Jag kände mig inkompetent och oförberedd. Inte roligt alls, men mina studerande verkar ju gilla mig ändå.

T och jag har skrivit till vårt hyresvärd och klagat på vår lägenhet. Underhållet är verkligen eftersatt! Tapeterna är fula och slitna, köksluckorna är original från 60-talet, fönstren är dåligt målade, vi är troligen de enda i trappuppgången som fortfarande har plastmatta och plasttapet i badrummet (med hål i tapeten) och plastgolven är slitna och har fula märken. Man tycker ju att det ligger i hyresvärdens intresse att rusta upp lägenheterna så att de blir mer eftertraktade men inte då. Vi fick svar igår från hyresvärden att vi kan få det fixat, men då blir det tillägg på hyran, så kallad VLU (valbart lägenhetsunderhåll)! Dessutom kan de inte fixa det förrän i höst för hantverkarna har så mycket annat att göra nu "den varma årstiden". Hallå, jag vill hellre flytta i höst och då kommer ju hyresvärden ändå att rusta upp lägenheten för nästa hyresgäst! Jag vet inte hur vi ska göra. Vi skulle kunna tapetsera om själva men varken jag eller T har tapetserat förut och om det blir fult måste ju hyresvärden ändå göra om det...Jag vill bara bo lite finare, är det för mycket begärt?

Nä, blä...ge mig fredag!

0 kommentarer: