fredag, maj 06, 2011

Blodsockerfall

Idag efter jobbet fikade jag med en kompis och sen cyklade jag hem för att vi skulle åka och handla. Jag hade inte med mig någon lunch till skolan idag eftersom jag slutade så tidigt. Jag åt dock både en macka och en morot på fikarasten. När T och jag kom till affären träffade jag min polare E och pratade lite, sen skulle vi börja handla. Plötsligt blir jag yr, börjar toksvettas och benen känns som spaghetti. T snabbade på så att vi kom fram till provsmakningsstället och jag fick i mig ett par salamibitar men mådde fortfarande skumt. Vi handlade maten och en drickyoghurt, sen satte vi oss utanför på en bänk och då fick jag i mig yoghurt och en riskaka (från paketet vi just köpt). Blev lite piggare och kunde cykla hem.

Det var så himla läskigt! Jag trodde verkligen att jag skulle svimma eller ramla ihop där inne på affären. Har känt mig lite yr ibland när jag rest mig upp från kontorsstolen eller på morgonen när jag går upp för fort, men aldrig såhär. Vad lär jag mig av detta då? Jo, att alltid äta ordentligt till lunch.


0 kommentarer: