söndag, maj 08, 2011

Härlig majhelg!

Jag, syrran och mamma gjorde den Stora Dagen på Stan igår! Vi beställde halsband till syrran och jag köpte mina bröllopsörhängen på Lotta Design, vi hittade och köpte svinsnygga pumps (modell: Digi) till syrran på Vagabond, syrran köpte en stegräknare (och jag insåg att jag ville ha en likadan), jag köpte en skjorta och underkläder och mamma hittade tyg till klänningen som hon ska sy. Vi hittade allt vi skulle ha! Lägg därtill god lunchmacka på Subway och god frapino på Espresso House så har ni summan en lyckad dag. Efter stan åkte vi hem till mor och far där det bjöds grillat :)
Jag hade med mig brudklänningen hem till villan. Den får bättre plats där och mamma ska fixa lite med "kragen". Hon är så duktig på att sy, vilken tur att man har en sådan duktig mamma!
Den stora överraskningen denna helg var att syrran börjar uppvisa "tjej-symptom". Pumps och pärlhalsband? Vad 17 är det som har hänt? ;)

Syrran provade sin stegräknare hela lördagskvällen och jag blev mer och mer sugen på den lilla prylen, så idag har jag kollat Ebay, Tradera och andra nätaffärer för att hitta en till ett vettigt pris. Jag hittade precis samma "modell" (heter det så när det kommer till teknikprylar?) som syrrans på en svensk nätbutik och beställde för någon timme sedan så förhoppningsvis har jag med mig stegräknaren på jobbet på tisdag :) I morgon har jag faktiskt tagit ledigt. Har några saker inbokade som var spikade innan jag började på långvicket.Ska bli skönt att få vara lite extra ledig och bli ompysslad! ;)

 Plommonträdet blommade fint

Idag har T och jag varit tillsammans i hela 7 år! Det är helt otroligt vad fort tiden har gått! Och nog är det på tiden att vi gifter oss...;)

1 kommentarer:

Kattis sa...Best Blogger Tips

Oh så mysigt vi hade det på stan!
Allt liksom bara flöt perfekt!
Tack för en trevlig dag!
Kram Mamsen