torsdag, juli 01, 2010

Härlig inledning på ledigheten!

Jag har varit ledig i cirka en vecka nu och ledigheten kunde knappast börjat bättre!

Midsommarfirande i Trädgårdsföreningen

Midsommarhelgen spenderades med både T's och min familj ute på landet. T's familj åkte hemåt på midsommardagen och då stannade jag och T och hjälpte pappa med dräneringen till hans nya projekt. Det var riktigt roligt och så fick vi lite solbränna :) Vi hann även med premiärdoppet i sjön, så himla härligt! :) Vi åkte hem på söndagen och packade om för på måndagen åkte vi till Stockholm för att åka på Tallinnkryssning.

Syrran fyller XX i höst och önskade att få åka på kryssning så därför gjorde vi det nu när alla är lediga. Vi åt buffé och rekade på tax freen, sen gick vi och la oss för att orka med morgondagen. Tisdagen spenderades i Tallinn. Vi började med Alexander-katedralen och vandrade sedan ner i Gamla Stan. Vi åt lunch på Olde Hansa och gick sedan till Katarinagången och Ylleväggen. Det var T och jag som hade bestämt rutten och familjen verkade tycka att vi var bra guider! Innan vi gick på färjan shoppade vi loss i en bordershop, Super Alko ;) Vi satt på soldäck och njöt av värmen innan det var dags för A la carte-middag, en och annan drink och showen i nattklubben. Jag sov jättedåligt på natten på grund av förkylning, nattklubbsdunk och diverse andra ljud från färjan. Jag somnade iaf gott på bussen på vägen hem till Linköping igen ;) Vi hade en intensiv och jättemysig resa och jag hoppas syrran tyckte att det var en bra present! Här kommer lite bilder från kryssningen.

Randigt overdose

Alexander-katedralen

Stadsmuren och några av alla torn

Katarinagången...

...som heter såhär på estniska

Skön kontrast mellan det gamla och det nya Tallinn

Sola på soldäck

Två nöjda Tallinnguider

"Skörden" från resan

Tack familjen för en mysig resa! :)

0 kommentarer: