söndag, juli 11, 2010

cOPENhagen 7/7-10/7

T och jag åkte till Köpenhamn för att fira vår ett-åriga förlovningsdag, men vi hann med mycket, mycket mer :)
På stationen i Linkeboda, redo för 3,5 h tågresa söderut

När vi kommit fram gick vi och fikade i en park

Sen åt vi lunch i [ourstetts]-parken. T åt sparrisen från fel håll ;)

[ourstetts]-parken

[ourstetts]-parken

T utanför Tivoli, kvällen innan den stora dagen på just Tivoli.

Hemkommen från Tivoli på förlovningsdagen. T åkte i princip allt. Tyvärr hade vi inte med oss kameran så det blev inga roliga skrikbilder och inga romantiska bilder från middagen på Pirateriet :(

Botaniska trädgården. Dessa blad kan bära upp en människa. Man fick tyvärr inte prova.

Sushi till lunch. Jag = nöjd och glad! Billigt var det också...för att vara Köpenhamn.

Jag spexade lite på Nationalmuséet

Turistbild 1: Rådhuset

Turistbild 2: Nyhavn

På vägen hem blev vi fast i Eslöv och blev försenade med 4 h och 20 min pga gräsbrand, tekniskt fel och överbelastning av spåren. Tur att vi hade T's dator med. Vi tittade på två filmer och kollade bilder på reddit.

Sammanfattningsvis kan jag bara säga att Köpenhamn är en riktigt mysig promenadstad. Vi gick överallt, tog inte bussen en enda gång, och det finns fina parker och grönområden överallt. Hotellet Best Western Richmond var helt ok och låg väldigt bra, nära till allt. Dock verkade personalen på restaurangerna ointresserade och ignoranta. Skräckexemplet var när vi fick vänta på vår mat i 40 min! Förutom det var Köpenhamn en mysig stad att fira förlovningsdagen i och jag återkommer gärna när tillfälle ges! :)

1 kommentarer:

Arwenohusseomatte sa...Best Blogger Tips

Grattis i efterskott på ettårsdagen!