torsdag, juli 15, 2010

Sommaren då vi inte skulle resa

T och jag hade sagt att vi skulle ta det lugnt i sommar och inte resa så mycket. Vad har det blivit? Jo, redan två resor avklarade och kommande vecka ska vi klara av två till. De första två var utomlands (Tallinn och Köpenhamn) men nu ska vi iaf stanna i Sverige. Det blir först Stockholm och sen åker vi till Ljusdal.
Jag fick lite panik idag när jag skulle packa. Hur ska man kunna få plats med både "stadskläder" och "vildmarkskläder" i en väska? Tur att mamma och pappa tar gummistövlarna iaf! T hade inga problem med att få med kläder till alla tillfällen men som tjej har man ju så mycket att välja på! Kjol eller shorts? Topp eller linne? Och hur blir vädret? Måste jag ha tjocktröja? Funderade på att skita i allt bara och åka ut till stugan istället. Där kan man klä sig lite hur man vill ;)
Sen är det ju alltid pengafrågan som ligger och gnager. Det är ju inte så att man har det så fett innan första lönen från sommarjobbet kommer...

Nej nu ska jag försöka se positivt på detta. Många kommer ju kanske inte ens bort från stan...

1 kommentarer:

Beata sa...Best Blogger Tips

Amen goa du =) Fin bloggen blivit!