onsdag, september 02, 2009

Underbara champinjoner!

Vi passade på att köpa champinjoner igår. De var ju så billiga :) Har tänkt länge att jag måste göra mitt favoritrecept med champinjoner så att T får smaka. Han tyckte om det :)

Receptet är superenkelt! Champinjoner, olja (jag använde mest rapsolja men en dutt olivolja också), vitvinsvinäger, peppar (både vanlig och citronpeppar), salt (både vanligt och vitlökssalt), en vitlöksklyfta och några nypor hackad persilja. Rör ihop dressingen och låt den stå medan du skär upp svamparna. Varva svamp och dressing. Rör om et voilá, smaskens svampsallad! :)


Vaknade med huvudvärk och är trött som få, fast vi gick och la oss innan 22 igår. Måste läsa och analysera Heart of Darkness och skriva en massa anteckningar + läsa en bok till Pedagogical Grammar som jag inte fick förrän igår. Sucka...bäst att ta tag i det.

2 kommentarer:

Unknown sa...Best Blogger Tips

Åh, det där lät gott! Det skulle vi kanske ha på min födelsedagsexamensfest. Vad tycker du om menyförslaget som jag skickade?

Anonym sa...Best Blogger Tips

och det gröna?