fredag, september 25, 2009

Melody Gardot

Jag är inte den som gillar jazz men efter att ha sett kvällens "Skavlan" måste jag erkänna att jag gillar Melody Gardot. Sitter och lyssnar på henne på Spotify. Hon har så himla skön röst och man måste ju beundra henne för hennes historia! Efter en olycka tappade hon minnet, talet och skadade huvud, rygg och bäcken och nu står hon på scenen och lirar sina egna låtar! Snacka om livskraft!

Cool tjej

Kvällens "Skavlan" var det bästa på länge! Förutom Melody Gardot var ju Henrik Schyffert, Jay-Z och Anna Anka där. Ankan ger jag inte mycket för, men Jay-Z var ju riktigt rolig! Och Schyffert är ju alltid rolig ;) Satt och fnissade lite för mig själv.

Skulle visst inte blogga på några veckor men jag skrev faktiskt i princip färdigt min lingvistik-hemtenta idag så då får jag blogga som belöning :)

0 kommentarer: