torsdag, september 17, 2009

Tandläkarbesök

Jag har nog aldrig varit så nervös för ett tandläkarbesök som jag var idag! Jag har aldrig haft hål men var helt bergsäker på att några fläckar på tänderna var början till hål. Stod och tittade i munnen med ficklampa hur länge som helst igår.

Iaf kom till tandläkaren idag och de röntgade och tittade och sådär. Jag sa att jag var nervös för att ha hål och de kunde säga nästan direkt att nej, inga hål. Fick ett undersökningsprotokoll utskrivet:

Riskbedömning
Risk för att få nya hål/karies: liten (har ju inte ens några gamla hål)
Risk för att få tandlossning: liten
Risk för skador och sjukdomar: liten


Besöket varade en halvtimme, de slipade lite och snyggade till mitt leende och jag betalade bara 220:- tack vare någon ny tandförsäkring för ungdomar upp till 29 år :) Min tandhygienist sa att jag har "väldigt fina tänder". Tack mamma och pappa för de bra tand-anlagen :)


Är tydligen bra på det här...


Angående bootsen så har jag köpt dem nu :)

3 kommentarer:

Kattis sa...Best Blogger Tips

Tack tack! Det är nog för att du är noggrann att borsta som det blir så fint. Duktigt borstat! Det är skönt att slippa hål. Härligt Grattis!

Arwenohusseomatte sa...Best Blogger Tips

gud så skönt för dig!
själv har man ju lyckats få sämre tandhälsa så lite avis blir man ju allt. Njut av det! kram

Charlie sa...Best Blogger Tips

Hahah..känner precis igen mig! Varenda gång man tvingas boka in ett besök hos tandläkare är man så nervös så man vet inte vart man ska ta vägen.
Gruvar mig för den dagen jag som vuxen ska tvingas borra och ligga där i stolen och tårarna sprutar:)
Har heller aldrig haft hål!