fredag, september 04, 2009

Hej plugg!

Nu är jag tillbaka här igen :) Har mått apa senaste dagarna, huvudvärk, illamående och svimfärdig. Så jag har mest legat och sovit faktiskt.
Men nu känner jag mig bättre och är back on track! Tog tag i mig själv i morse och skrev klart anteckningarna till Conrads "Heart of Darkness". Borde läsa den igen nu när jag har läst kritiker och förstått alla dubbelmeningar i denna klassisker till roman. Dock har jag tre andra romaner som jag ska behandla likadant så någon nöjesläsning hinns inte med. Känner mig iaf duktig som skrev klart anteckningarna idag! Jag hade som mål att bli klar på söndag men nu kan jag läsa TaskBasedTeaching- boken istället.

Min nya bibel?!

I eftermiddag kommer min "gudkatt" Arwen hit och ska bo hos oss i helgen! Ska bli mys att ha en kisse som välkomnar en när man kommer hem ifrån jobbet imorrn :) Jobbar heldag i stan imorrn, är inte jättepepp men samtidigt är det bra med pengarna eftersom jag inte kommer hinna jobba mer i september. Förutom skolan så vill jag hinna med lite andra grejer, typ fira syrrans födelsedag + examen :)

Bäst att ta tag i Willis&Willis, eller som H sa: Ellis&Ellis :)

2 kommentarer:

Unknown sa...Best Blogger Tips

Det är rätta takter! Här ska partajjas! Se till att vara frisk då bara. Du får äta vitlöksfrästa gröna bönor varje dag så håller du dig kanske frisk (koka gröna bönor enligt instruktion, värm upp några matskedar olja i en stekpanna på medelvärme och pressa i valfritt antal vitlöksklyftor. Låt oljan ta ordentlig smak av vitlöken och ha sedan i bönorna. Rör omkring ordentligt och häv upp allt på en tallrik).

Charlie sa...Best Blogger Tips

Lycka till med pluggandet!