tisdag, februari 17, 2009

Pedagogiska klubben

Nu är vi i full gång med tentaplugget. Jag hade ju lite "tur" eftersom några i klassen inte klarade grammatiktentan i höstas så då fick jag någon att plugga med nu i vår! :)
Idag var bästa tentapluggpasset på länge. Jag har "lånat" några whiteboard-pennor från ett grupprum och idag hittade vi en hel föreläsningssal att ha för oss själva så då övade vi på våra lärarroller. I och för sig intog jag elev-rollen hela tiden men H & L skötte sig utmärkt som grammatiklärare :) Vi gjorde satsscheman för huvudsatser och bisatser och satsanalyser i storformat på tavlan.De två som var "elever" diskuterade placeringar och sen rättade "läraren". Kanonbra!Kommer bli mer sånt i veckan vill jag lova! När jag gick hem från skolan idag kände jag att det mesta hade gått in och det är fem dagar kvar att plugga på! :)

Igår lyckades jag ta igenom alla ackord i "Teddybjörnen Fredriksson" på min lilla Tingeling. Det gick sakta men jag är nöjd ändå!

Magen är OK tack vare Omeprazol, tackar som undrar :P Ska bli skönt att få komma till VårdCentralen på fredag iaf, vill ju veta vad som är fel.

2 kommentarer:

starsailor sa...Best Blogger Tips

skönt att plugget går bra!!!!Du kommer fixa det like a piece of cake :D
Saknar dig massor o ser fram emot många ljumma sommarnätter med ett (eller flera) glas vin och lite gitarrspel och sång :D

Arwenohusseomatte sa...Best Blogger Tips

vad glad jag blir att omeprazolen hjälper! Jag behövde faktiskt själv ta igår och det var fasen det snabbaste den nånsin hjälpt, inom 10 min :)

och grammatiken låter det ju som att du kommer att klara galant, vilket toppen sätt att plugga på!

Kramar från magsyster ;)