tisdag, februari 24, 2009

En arg klump i magen

Pratade med mamma ikväll. De ska organisera om på skolan hon arbetar så att de som blir kvar får jobba mycket mycket mycket mer än 100% och de andra ska sparkas. Mamma jobbar redan mer än 100% med all den extra tid hon lägger på skolan utanför skolan. Idag har hon jobbat minst 12 timmar!!! Ska hon få ännu mer att göra?Jag fattar verkligen inte hur ledningen tänker!!
Och stackars barnen då!! Hur fasen ska de någonsin kunna lära sig skriva och läsa om lärarna inte kommer att ha tid för dem??? Hur ska det gå när de sen kommer till högstadiet och gymnasiet? Jag kan ju säga redan nu att de inte kommer klara av det!! Ska det bli IV för allihop då eller?

Mycket mer finns att säga om det här men jag är så arg att jag inte orkar.

Jag hör på mamma hur uppgiven hon låter. Jag tycker hon ska söka nytt jobb men det är lätt för mig att säga :P Tycker ändå att de borde kontakta facket. De kommer att få jobba under helt absurda krav! Kontakta facket och strejka, säger T. Jag håller med.

Det är något sjukt med alltihop. Såhär får det inte vara.

Mamma, jag tror på dig och vill att du ska må bra på din arbetsplats. Sök ett nytt jobb, strejka, gör vad 17 som helst, bara sätt ner foten!
Hur som helst så är du en underbar lärare och världens bästa mamma, dina elever älskar dig och jag älskar dig!!

2 kommentarer:

Arwenohusseomatte sa...Best Blogger Tips

usch jag blir också arg! lärare ska visst hinna med hur mycket som helst... den där jäkla förtroendetiden ställer till det rejält och arbetstiden blir svår att redovisa. Frågan är hur man tänker som arbetsgivare? Vad blir det för kvalitet på undervisningen om personalen jobbar arslet av sig och hur mår de därefter? Vad är det för förebild för eleverna? Det här är verkligen en fråga för facket!

Lisa sa...Best Blogger Tips

Go Kattis!!! Allt stöd till din mamma, Annie.