fredag, februari 13, 2009

Fredagen den 13:e

Vad hade jag trott egentligen? Att dagen skulle flyta smärtfritt?

Vaknade i god tid och gjorde mig i ordning för att gå till Vårdcentralen. Jag hade tid kl.9.00. Klockan 8.45 ringer min mobil. Mitt läkarbesök är avbokat på grund av att läkaren jag skulle till är hemma för vård av sjukt barn. Jag börjar halvt om halvt gråta i luren och säger att jag redan stannat hemma alldeles för länge men sköterskan i luren kan tydligen inget göra. Jag får en ny tid. Fredag den 20:e, alltså ytterligare en veckas väntetid!
Resten av förmiddagen ägnades åt att prata med Sjukvårdsupplysningen om vad jag kan göra själv för magen. Skippa laktosprodukter, knapra Rennie och andra halsbrännetabletter, inget kaffe (har redan skippat kaffe i två veckor!!), inget starkt kryddat och så vidare. Som att jag inte redan förstått det!!! Ok laktosen har jag inte provat men det andra har jag ju redan provat! Nu lyssnar jag bara på folk som förstår mig...typ Lenin! Tack för alla medicintips som ingen annan gett mig!!

Gick åtminstone på seminariet idag. Hade ont i magen hela tiden, men det var skönt att träffa lite snälla människor!

3 kommentarer:

Lisa sa...Best Blogger Tips

Gumman! Jag hoppas verkligen att du blir bättre snart! Tänker på dig! Kramar

Anonym sa...Best Blogger Tips

stackare.. inte lätt sånt där.. Samarin hjälpte mig när min mage krånglade. Men det var ju mer kortvariga smärtor..

Krya på dig i alla fall!

Anonym sa...Best Blogger Tips

vill tipsa om självtest för laktosintolerans, finns på apoteket: http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp?d=3172&ProductSKU=232274&prodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo

Hoppas att det löser sig!