fredag, februari 20, 2009

Läkarbesök

Idag fick jag äntligen komma till en läkare och prata om min krångliga mage! På vägen till Vårdcentralen gick T och jag och skämtade om att "snart ringer min mobil och då är det vårdcentralen som säger att mitt läkarbesök har blivit inställt igen". Hade varit tragikomiskt.

Hur som helst, fick träffa en ST-läkare som verkligen tog sig tid för mig och mina bekymmer. Jag hade min lilla lapp med vad jag skulle säga men den behövde jag knappt för han ställde frågor om allt!! Vi pratade i säkert en kvart-tjugo minuter och sen kände och klämde han på min mage. Satan vad ont det gjorde! Jag har ju klämt lite själv för att "lokalisera smärtan" men aldrig så att det gjort så ont! Sen pratade vi lite till, jag fick recept på Omeprazol för en hel månad och så fick jag gå till labbet och ta blodprov. Här ska gluten/laktosintolerans uteslutas! Får svar om två-tre veckor och under tiden får Omeprazolen vara min bästa vän.

Nu blir det att ta tag i plugget igen.
Tack och hej magpastej!

4 kommentarer:

Unknown sa...Best Blogger Tips

Vad bra att du äntligen fick komma till en läkare! Hoppas att du inte har glutenintolerans. Det måste vara skitjobbigt att inte kunna äta vilket bröd som helst. Laktosintolerans är också jobbigt. Låglaktos- och laktosfria produkter är inte speciellt goda... Hopp och häpp! Syrran

starsailor sa...Best Blogger Tips

Åh hoppas verkligen att de kan reda ut vad det är för nåt fel!!!Jag vet frustrationen över dåliga läkare, så jag är glad att du fick en bra som faktiskt ville hjälpa dig!Hoppas inte du behöver göra mig sällskap i laktosträsket!:DJag håller tummarna!!Puss

Anonym sa...Best Blogger Tips

Skönt med en vettig läkare! Hoppas dom reder ut vad det är och att det inte är gluten/laktosintolerans... Krya på dig :) Kram

Arwenohusseomatte sa...Best Blogger Tips

nej nu måste jag protestera, laktosfria produkter är inte alls dumma, jag gillar dem :) men priset kunde ju vara bättre... men det här har vi redan pratat om...
hoppas magen rättar till sig snart, för en dålig mage påverkar allt annat :(

krams