fredag, oktober 03, 2008

Blogga much?

Jaha, så är det helg igen.
Tor är nog glad att jag ska jobba imorgon. Jag är såååååå uttråkad!! Har ju bara lektioner på morgnarna så jag har en massa tid att slå ihjäl på eftermiddagarna. Ja, jag pluggar efter lektionerna också, men jag blir ju klar med läsning/instuderingsfrågor osv. innan lunch ändå! Läser fonetik i svenskan och tack vare fonetikoraklet på engelskakursen kommer jag ihåg mycket av vokalfyrsidingen och konsonantsystemet och då är ju det mesta a piece of cake! Även om jag fick en mindre blackout idag på lektionen.....men det är ju sånt som händer :P

Längtar galet mycket till Storbritannien. Skulle så gärna bara vilja kunna sticka till Bath eller Edinburgh eller kanske åka över Atlanten och hälsa på my American family. Saknar att prata engelska varje dag! Har börjat fundera på om jag och Tor ska söka oss utomlands, till något engelsktalande land, när vi är färdiga. Jag vill i alla fall jobba utomlands några månader. Kanske skulle försöka få göra slutpraktiken i USA? :) Det känns som om jag har skrivit om det här tidigare. Upprepa much?!

Jag borde nog börja spara till en akustisk gitarr. Den skulle jag kunna roa mig med när jag är uttråkad! Önska sig en i julklapp/födelsedagspresent kanske???!!!??? *hinta till mamma*

Nej jag ska ta och röra ihop en vitlökssås till tacos-middagen ikväll! Slutar väl med att jag städar hela köket av ren tristess...

1 kommentarer:

starsailor sa...Best Blogger Tips

Jag vet, vi var drar med våra män och flyttar till London tillsammans sen!Här är det ju helt sjukt jäkla bra!!!saknar dig som en toka, min gurka!!PUSS