tisdag, oktober 21, 2008

Hej och hå, träna på!

När jag kände mig som mest nere i början av terminen fick jag ett gott råd från min kära "svåger" Björn: börja träna regelbundet.
Och det har jag faktiskt gjort!
Sedan ungefär en månad tillbaka har jag tränat på Olle Orbitrek varannan dag i ca.30 minuter plus gjort ca.100 situps och ca.15 armhävningar efteråt. Än har jag inte märkt nån förändring av kroppshyddan men jag sover bättre och är gladare i allmänhet.

Precis nymonterad i januari 2008

Det kanske låter långtråkigt att bara stå hemma på Orbitrek:en men jag kör lite varierat med tyngre och lättare motstånd, tempoväxlingar och såklart kalasbra musik i lurarna! Nu saknas bara en fyrfunktionsmonitor så jag kan se hur många kalorier jag bränner, hur långt jag springer och hur länge...önskar mig i julklapp!! :)

Bild från Ellos

0 kommentarer: