lördag, oktober 18, 2008

Klantigt igen

Det finns ingen hejd på hur klantig jag kan vara. Syrran gjorde helt rätt när hon hittade på smeknamnet "klanto" till mig.

Skulle åka hem från mamma och pappa idag och kollade busstabellen (inte på nätet, utan pappersvarianten). Det skulle gå en 23:a 14.50 så jag knallade ner till busshållplatsen. Jag väntade. Och väntade. Och väntade. Och ingen buss kom. Kollade busstabellen som satt på stolpen. 23:an 14.50 går på söndagar! Jag hade kollat fel dag!
Så jag gick hemhem igen. Åt lite fil (hade inte fått nån lunch av mina stressade föräldrar) och kollade busstabellen igen. Det gick en buss 40 min senare så jag läste tidningen och sen gick lugnt ner till busshållplatsen igen. När jag väl kom till Resecentrum stod en 3:a inne, men inte hann jag med den inte. Väntade ännu mer. Som tur är går 3-orna med tätare intervall än lantisbussarna.

Hoppas att jag klarar kvällen utan att klanta till det!

1 kommentarer:

Kattis sa...Best Blogger Tips

Det var ju tur att du hittade en buss till slut. Ibland har man tur mitt i "klanteriet" kramar mamsen