lördag, augusti 02, 2008

En regnig dag

Hade det varit fint väder hade vi åkt ut till Unön och umgåtts med mamma och pappa och Sangria, men eftersom molnen var grå i morse åkte vi till Tornby istället.
Efter att ha kollat runt lite på Rusta, Elgiganten och Skopunkten styrde vi våra cyklar mot IKANO.

Vi gick hur länge som helst på IKEA!!! Vi stressade inte utan gick och tittade, gick tillbaka om vi missade något och störde oss inte (så mycket) på folk som gick låååångsamt mitt i vägen.
Jag drömde mig bort om en större lägenhet alternativt ett hus och kollade på fina kök, fina garderober, fina stolar, fina soffor (även om jag älskar vår divansoffa), fina glas osv. Jag tror att jag fick Tor att drömma lite också för vi bestämde oss för att vi ska köpa en Malm sänggavel i höst och eventuellt en sängstomme om vi känner att vi har råd med madrasser till en dubbelsäng!! Vi har redan valt denna färgen för den matchar vår Malm-byrå. Fint va'?














Skulle ju bli ruggigt snyggt om vi tapetserade om i sovrummet också *drömma mer*
Tyvärr kunde vi ju inte få med oss sänggaveln hem idag utan vi får vänta tills vi kan låna en bil eller få skjuts (och bärhjälp) av päronen. Hoppas det blir snart!
Vi ska möblera om i sovrummet ikväll. Alltid en bra start! :)

1 kommentarer:

Anonym sa...Best Blogger Tips

Jättefina möbler! Det är kul att köpa nytt, synd att pengarna inte alltid räcker bara.. =(

Ja, du har rätt.. jag har vissa förhoppningar på Nolle-P jag med =)