söndag, augusti 17, 2008

Regn är väl inget kul???

Har egentligen ingen inspiration att skriva här men när alla andra uppdaterar sina bloggar i tid och otid vill jag också vara duktig ;)

Helgen hos mamma och pappa var riktigt riktigt skön. Det är alltid kul att få lite extra uppmärksamhet av föräldrarna! ;) I fredags åt vi kräftor som tyvärr inte var så mycket att hurra för. Pappa åt en eller två, sen la han beslag på skålen med de skalade räkorna istället! Mamma och jag klämde i alla fall i oss resterande röda. På lördagen var jag och mamma hemma medan pappa var på stan och dansade uppvisning. När det var klart var vi hembjudna på lunch hos några vänner till familjen och där satt vi hela eftermiddagen. Massa god mat, gott kaffe och underbar cheesecake!
Jag körde Golf:en (för första gången på länge) till Hemköp och handlade sushi till mig och föräldrarna. Det var underbart gott! På kvällen tittade vi på pappas 60-årsfestfilm och jag måste säga att jag skötte mig ganska bra som toastmadame ;)
När det var mörkt ute gick vi upp till kanalen och tittade på alla kräftfiskarna. Kanalen var upplyst av marschaller på båda sidor och det var jättevackert! Synd att Tor var hemma och partajjade med grabbarna. Han skulle ju ha varit med mig!!
Idag har jag mest sprungit runt i huset och inte haft nåt att göra. Mammas och pappas dator har ju dött så den kunde jag ju inte använda och förutom att klinka på pianot hade jag inte mycket att göra. Fick skjuts hem efter lunch :)

Det var synd att det regnade så mycket annars hade vi åkt ut till landet. Ville ju dit!! Det kanske blir så att vi åker dit fredag-lördag. Och då ska Tor följa med. Skulle vara underbart!

Fy vad mycket text det blev. Så fort vi har fixat ny dator till päronen ska jag se till att få bilderna från helgen! Och så ska ju mamma börja blogga...

0 kommentarer: