torsdag, maj 29, 2008

Någorlunda på väg...

..men ingen luft bor i mina steg :( Kan inte jag också få vara sommarmysig och känna att luften smakar som en jordgubbspaj en solig dag i maj.

Mitt veckoschema höll inte riktigt men nästan. I förmiddags/vid lunchtid hade jag skrivit klart anteckningarna till Short Stories, så att jag kunde börja spanskaplugga. Satt och läste kulturpapper i solen, så varmt att jag jag nästan smälte bort!Det var trixigt att sitta och plugga grammatik när jag satt ute (alla papper blåste iväg) så efter en stund övergick jag till att läsa ACS och fundera lite på hemtentan. Blev trött och gick och la mig bredvid Tor på filten och somnade såklart! Väldigt effektivt :P
Imorgon måste jag plugga in spanska grammatiken! Avslutning med kören på kvällen så jag måste upp tidigt så att det blir 8-17 iaf. Om jag inte känner mig färdigpluggad då får jag ta förmiddagen på lördag också. Känns surt men jag vill ju gärna klara den här tentan och slippa omtenta i augusti.

Efter tentan på lördag åker jag ut till landet och läser ACS + börjar skriva på hemtentan + umgås med Mamma och mammas bästis :) Jag kanske till och med tar ett dopp i sjön?!?
Känner mig elak som gör mina partyvänner besvikna men jag lovar att vi tar igen det i höst!

3 kommentarer:

Anonym sa...Best Blogger Tips

Hej tjejen!
Ses ikväll, skoj skoj skoj =)

Carrobarro sa...Best Blogger Tips

Gumman, du behöver inte känna dig elak. Även att det var du som drog igång idén om party på lördag ;). Plugga på nu stumpan och snart får du känna dig sommarmysig du också =). Jag kommer inte på Lihtösenmyset ikväll för ska jobba på Rix fm festivalen. Ville inte tacka nej till det. Men jag tycker vi kan ta en fika nån dag när du har tid. Kram på dig bästa Annie!

Karin sa...Best Blogger Tips

Hej! vad kul! men ring när du är uppe så ser vi till att ses då. kraam