måndag, maj 05, 2008

Tröttare flicka får man leta efter..

Är helt slut efter helgen och en halv dags VFU! Jag börjar verkligen bli gammal!

Lördagens förmiddag ägnades till 100% åt att fixa maten till festen. Tor och jag gjorde tortillarullar, tunnbrödsrullar och oliv-ost-pinnar på löpande band! Hann med en snabb dusch och fixa håret innan mamma och pappa kom och vi började köra över grejer till lokalen. Mamma och jag ställde iordning bord och stolar, ordnade baren och dekorerade med hjälp av pappa och syrran. Sen hem en snabbis för att fixa party-makeup:en och så tillbaka till lokalen för att hinna ta emot de första gästerna. Jättekul att så många kom och jag har fått för mig att alla hade kul eller åtminstone lite trevligt....! Kul att tipspromenaden och musikquizen blev så lyckade och att alla (?) tyckte det var roligt! "Personalen" (dvs familjen) skötte sig ypperligt och det var så skönt att ha dem där. Allt klaffade :)










Folk drog sig hemåt och de sista gästerna gick på efterfest runt 03. Jag, Tor och Björn var kvar och städade undan en del. Kom hem vid 04 men kunde inte somna eftersom fågelkvittret var i full gång och det började ljusna ute. Upp vid 8.30 och tillbaka till lokalen för att hinna städa. Mamma och pappa kom och körde saker, sen tog vi en fika på uteplatsen. Alla var helt slut!
Försökte sova en stund när mamma och pappa hade åkt men var så stressad inför VFU-projektet så jag kunde inte sova många timmar. Gick upp och skrev snabbt ihop projektet.

Vi har tema musik i tre dagar i min VFU-klass. Körde igång med det idag och det verkar som om eleverna tycker att det är kul, men allt måste ju förberedas... Marie tycker att jag är lite väl ambitiös ibland men jag vill ju ha det på ett visst sätt.
Nu ska jag fortsätta med tisdagens lektion.
Hasta la vista!

0 kommentarer: