söndag, maj 25, 2008

On the verge..and back

Det har varit lite för mycket i huvudet senaste tiden. Introduktion till sommarkursen med allt vad det innebär att boka resa, lära känna tjejerna som åker, bestämma projekt osv., plugga till spanskatenta del D det vill säga hela boken och allt vi gått igenom under året, läsa tio American short stories och skriva smarta anteckningar, läsa allt vi måste läsa till American Cultural Studies och skriva hemtenta på detta. Och det ska jag hinna dessa två återstående veckor av terminen. Känns helt absurt men samtidigt var det mitt eget val att läsa 150%. Ska bli så skönt att gå tillbaka till normal pluggtakt.

Till på köpet är det ju jag som är toastmaster på pappas 60-årsfest bara två dagar innan jag åker till Spanien. Föräldrarna är förstående att jag inte riktigt hinner planera men jag vill ändå göra toastmasteriet riktigt roligt så jag vill ju hinna planera.

Fick psykbryt häromdagen. Tur att Tor finns där och lugnar ner mig.

3 kommentarer:

starsailor sa...Best Blogger Tips

Ensam för att L bestämde sig för att dra till Nyköping för en villamässa hela helgen, när jag kommit hem för att få umgås med honom.Kändes jättekul...
Usch, jag känner för dig.När du flippar ut så skiter jag i allt istället..inte bra det heller.Men snart, snart är det sommar!SKÖNT!Puss puss

Anonym sa...Best Blogger Tips

Tisdag förmiddag blir jättebra. Jag behöver också komma upp och göra lite nytta. Ska jag svänga förbi Hemköp och köpa nåt fika, typ bullar eller nåt? Så vi får lite förmiddagsfika :) Förresten så har jag hittat dina Höken-anteckningar, vill du ha dom? Ses på tisdag runt 10 :)

Karin sa...Best Blogger Tips

tudilu!!
jag far den 18e augusti. innan dess hemma i ljusdal nästan hela tiden kommer du upp till härliga hälsingland nånting?
kraam