söndag, april 10, 2011

Zumba Wii

Redan 2009 började jag prata om att börja med Zumba och nu har jag hållit på ett tag. Jag har ju kört länge med DVD-skivorna på Xboxen, men jag lärde mig stegen ganska fort och visste vad instruktörerna skulle säga och göra så jag tröttnade lite. Min fixare till fästman fixade då Zumba-spelet till Wii, som heter Zumba Fitness. Det funkar ungefär som mitt favoritspel Just Dance med att man imiterar vad personen på skärmen gör och så får man poäng för hur bra man gör stegen. Egentligen ska man ha ett Zumba-bälte att stoppa handkontrollen i och jag har inte fått tag i något sådant ännu, så tills vidare håller jag kontrollen i handen. Det funkar men det blir ju inte samma sak som att ha båda händerna fria. Så om ni ser ett sådant här bälte till ett hyfsat pris någonstans kan ni väl höra av er?

Idag körde jag iaf 45 minuter Intermediate-programmet och alla mina favoritlåtar var med där och jag blev gööörsvettig! I trailern för spelet är mina favvolåtar El Amor och (You make me) Feel like dancing med :)

0 kommentarer: