torsdag, april 07, 2011

Skryt

Jag har redan delat med mig av detta på Facebook men jag tänkte skryta lite här med ;)

Hade engelskalektion idag. Eleverna droppade in och jag hejade på svenska, men så fort lektionen började bytte jag till engelska. Det är ju engelskalektion och då pratar man engelska, right? Tog närvaron och började ge instruktioner för dagens lektion. Någon frågade om något och då förklarade jag på svenska. Plötsligt hör jag då någon säga "Va'? Är du svensk?".

När vi ändå är inne på ämnet fick jag igår frågan "Är du från USA?"  ;)

De här två händelserna gör mig bara mer säker på att jag valt rätt yrke och rätt inriktningar.

Hello! I'm your English teacher.

1 kommentarer:

Hannah sa...Best Blogger Tips

Fan vad häftigt!! :D Jag blir lite avis. Haha.

Du jag tänkte på det där med vara ambassadör. Hur funkar det egentligen? Man bara är det eller? :)