måndag, januari 03, 2011

Årets 2010...

Bästa plats: hemma faktiskt
Bästa årstid: våren och sommaren
Bästa val: nu när utbildningen närmar sig slutet, måste jag säga att jag valde rätt när jag valde Lärarprogrammet.

Jobb: sommarskolan för andra året i rad
Resa: båda Tallinn-resorna var jättemysiga, det var jättekul att åka på par-resa till Prag och Köpenhamnsresan var avkopplande och härlig!
Konsert: Jul i Folkton var fantastiskt bra!
Investering: ingenting just...

Fest: Trafikljustentakravallen var rolig, RAG/Lihtösen-sittningen med Cirkustema och Blåsets Luciafest var några höjdare, men vi har inte varit ute och festat så mycket.
Film: Inception, How to train your dragon, Hachiko – en vän för livet, Harry Potter och Dödsrelikerna del 1 och Kick-ass var riktigt, riktigt bra!
Låt: Lyssnade på väldigt mycket olika men ”Did you give the world some love” med Doris och "Toyota-låten" Free Design "Love you" är väl låtar som jag kommer förknippa år 2010 med.
Bok: Svärdet & Spiran, En värld utan slut, Katedralen vid havet, Kinesen, Dödergök och Smuts var några favoriter under året.  
Tv-program: På Spåret, Boardwalk Empire, True Blood, Kvarteret Skatan (gamla avsnitt), House, Landet Brunsås, Dexter och många fler...

Panik: får jag inget jobb?  
Besvikelse: Svenska som andraspråk 3-kursen
Roligaste: Tor visar upp mer och mer av sin spexiga sida
Sorgligaste: att sluta i Lihtösen (men ganska skönt också)
Mysigaste: att vara kattvakter för Arwen och Simba, fikastunder med vänner, hemmakvällar med Tor och familjemiddagar hos mamma och pappa
Elakaste: allt det som hände i Bjästa
Jobbigaste: att försöka fokusera på att skriva klart c-uppsatsen samtidigt som man försöker hitta ett jobb

Polare: Banani, Bellan, Lisa, Carro och Hanna som alltid finns där 
Gäng: har inte hängt så mycket i gäng, men jag får säga sommarskolegänget. Vilket team!
Förhållande: Tor såklart! 2011 firar vi 7 år och tar vårt förhållande till en ny nivå...
Nya vänner: E & F i SvA3-kursen. Skönt att veta att man inte är ensam om att tycka illa om utbildningen. 

Måste: hitta ett jobb.
Vill: flytta till en större lägenhet.
Ska: gifta mig!

Nyårslöfte: att peppa mig och Tor till att komma i form inför vår stora dag.  

0 kommentarer: