söndag, januari 16, 2011

Färdig?

Nu är jag lugn igen ;)

Jag var verkligen supernervös inför torsdagens seminarium. Har nog aldrig varit så nervös. Jag kunde inte äta och innan jag gick hemifrån skakade jag nästan. Det var himla tur att jag hade bokat fika med E & F innan seminariet. De lugnade ner mig lite. Jag var först ut med att opponera och det gick jättebra! Sen fick jag lite ledigt innan det var dags för opponenterna att ta sig an min uppsats. Jag fick mycket kritik från dem och en hel del kritik från examinatorn också. Kände mig ganska värdelös. Var uppsatsen verkligen så dålig? Jag hade ju tänkt sitta kvar på universitetet efter seminariet och "rätta" det som opponenter och examinator anmärkt på, men E & F tyckte att jag skulle gå hem, läsa igenom vad de skrivit och ta nya tag nästa dag istället. Så det gjorde jag. Gick hem och fick en massa kramar och pussar av världens bästa sambo och fästman. Han läste igenom kommentarerna tillsammans med mig och fick mig att inse att det inte var så "blodigt" ändå. På fredagen satt jag och E i en datasal på universitetet. Jag pillade med uppsatsen tills jag kände mig nöjd och sen gick vi hem. På kvällen kom E & F hit. Vi käkade pizza, spelade TV-spel och gick en sväng på [hg] och hade superkul! :)

Idag gick T och jag till universitetet och skrev ut slutversionen av uppsatsen och lämnade in den till examinatorn. Nu återstår bara att se om jag får godkänt. Jag har aldrig haft omtentor eller andra rest-uppgifter på Lärarprogrammet, så det skulle vara lite ironiskt om jag inte fick uppsatsen godkänd.

0 kommentarer: