söndag, augusti 08, 2010

Så blev det söndag igen

Imorgon börjar min sista sommarjobbsvecka. Det har gått så himla fort! De två veckorna i juni försvann i ett nafs, semesterveckorna i juli likaså och nu är det redan dags för 2010 års sommarskolas sista vecka. Ett par av de som jag jobbat med har fått jobb för höstterminen så de börjar där denna vecka. Det betyder att jag ska en grupp på 15 elever själv. Det ska bli kul att se hur jag klarar av det! Tur att jag och CB ska slå ihop våra grupper vid några tillfällen och att eleverna slutar på torsdag så att vi får tid till utvärdering och städning på fredag ;)

I fredags roade jag mig med att skriva in mitt CV på arbetsförmedlingen. Vill bara se om det är någon som skulle kunna tänka sig att anställa mig i vår...;) Om den här höstterminen går lika fort som vårterminen står jag snart där och ska hitta ett jobb.

Helgen i övrigt har varit jättebra! Igår slappade jag hela dagen. På kvällen var jag ute på NH med några vänner från kören. Så mysigt och bara jättetrevligt!!! Idag träffade jag Miss C, käkade lunch och fikade och pratade bort ett par timmar. Det är sånt som man behöver :)

Ikväll blir det promenad, framtidssnack och sova tidigt :)

2 kommentarer:

Ida sa...Best Blogger Tips

Glöm inte att skriva in CV:t på offentligajobb.se också! Där ligger de flesta lärarjobb ute och väldigt smidigt att söka när man väl lagt ner den enorma tid det tar att lägga upp allt där. Världens sämsta system för att lägga upp CV, men smidigt när det är gjort =)

Charlie sa...Best Blogger Tips

Lycka till med dina elever! Det kommer gå jättebra:) Är du klar med studierna nu?