onsdag, augusti 25, 2010

Efterskalv

Den här plockade jag bara ur bokhyllan. Vet inte var den kommer ifrån eller vem av oss som fått eller köpt den.

Bild från CDon

Fakta
Författare: Arne Dahl
Antal sidor: 396
Utgiven: 2006

Efterskalv tar sin början i ett sprängattentat på Stockholms tunnelbana. Alla polisinstanser kopplas in för att hitta den skyldige till dådet. Rikskriminalpolisens speciella enhet för våldsbrott av internationell art, den så kallade A-gruppen, har en nyckelroll i arbetet. Medlemmarna i A-gruppen ska inte bara hålla i utredningen utan även klara av sina vardagsliv med allt vad det innebär. Allt eftersom utredningen och berättelsen framskrider får man en större inblick i varje persons liv och tankar.

Jag började läsa denna innan jag började läsa Patient 67, men tyckte att den började så långtråkigt att jag la ifrån mig den. Jag ångrar dock inte att jag återupptog läsandet av den! Det är spännande att följa A-gruppens arbete och polisens arbete "bakom murarna" och jag kan absolut tänka mig att läsa någon av Dahls andra åtta böcker om A-gruppen. Efterskalv är välskriven och spännande med en story som håller. En riktigt bra kriminalroman helt enkelt.

Betyg och motivering till betyg: 6. Riktigt bra. Spännande vändningar och intressanta (men ibland ganska platta) karaktärer.

(Betygsskala 1-10 där 1 är "borde inte ha getts ut", 5 är "godkänd" och 10 är "fantastisk")

2 kommentarer:

Lorena sa...Best Blogger Tips

tack för boktipset!

Hanna sa...Best Blogger Tips

Tack för tipset.