onsdag, mars 25, 2009

Man tager vad man haver

Idag lyckades jag hitta på en supergod lunchrätt (som även passar i matlådor)! Det blev nästan som Carbonara...fast godare :)

Ingredienser
Rökt skinka
Avokados
Matlagningsgrädde
Vitlöksklyfta/or
Salt, vitlökssalt, paprikapulver och peppar

Gör så här
Stek skinkan så att den får lite färg. Pressa i vitlöken. Låt steka en liten stund innan du häller i matlagningsgrädden och krydda efter behag. Låt alltihop puttra. Skala och skär avokado i lagom stora bitar och ha i dem i skinkgrytan. Servera med pasta!


Så där, ännu ett litet recept från mig.

Min version av Carbonarasås

3 kommentarer:

starsailor sa...Best Blogger Tips

Du är ju så duktig min lilla gurka!!!Man, vad jag saknar dig!!!!jag räknar med ett jäkla ös på lördag!:D PUSS!

Anonym sa...Best Blogger Tips

Gud va mumsigt det verkar!

Anonym sa...Best Blogger Tips

Det lät gott! Får väl byta ut skinkan mot nåt annat nu när jag försöker bli vegetarian.. =)