måndag, mars 23, 2009

Är det redan måndag?

Helgen for förbi i ett huj!
I lördags var mamma och jag på stan. Hittade "bara" en gammelrosa sjal att ha över skinnjackan samt en BH. Men det var mysigt att bara vara med lilla mamma! Vi åt sushi på Kikkobar (måste säga att Wasabi är mer prisvärt) och fikade på Steve's. Välbehövlig mor-dotter-dag :)
På bussen hem fick jag lite väl mycket spänning i min vardag. Polisen stannade bussen för att gripa snubben som satt bredvid mig! Han var tydligen ficktjuv. Se Corren.
På kvällen var det fest hos Milla. Det var jättetrevligt! Tänk att man alltid träffar någon som känner någon som man själv känner här i Linköping ;)

Igår kom mamma och hämtade mig och vi åkte ut till Mobilia. Var ju tvungen att kolla om Mantorp Fashion Outlet var något att ha! Jag provade X antal toppar och tröjor och säkert 10 par jeans. Tur att en gammal klasskamrat jobbade där, hon hjälpte mig jättemycket :) Jag köpte till slut ett par jeans och två toppar. Sen blev det storhandling på CityGross. Nu behöver vi inte handla mat på en månad! Mamma och jag var hungriga och trötta men som tur var hade syrran lovat oss sopplunch så vi åkte hem till henne i Mjölby. Vi åt supergod soppa och fikade :) Mysighetsfaktorn har inga gränser ;)

Helgens inköp

Var sjukt trött när jag kom hem och har fått ont i halsen igen. Såg i dagboken att det är exakt en månad sedan jag var förkyld senast! WTF, jag vill inte vara sjuk en gång i månaden! :(

Nu ska jag skriva klart den sista uppgiften för den här kursen. Om exakt en vecka ska jag påbörja min praktik och jag vet fortfarande inte var jag ska vara! Livet är fantastiskt!

3 kommentarer:

starsailor sa...Best Blogger Tips

Nae vännen då!!ska du aldrig få bli frisk!??Tur att du fått ha en riktigt myshelg ändå, det kanske ger dig lite energi!Hoppas du blir frisk till helgen så vi kan shejka som inplanerat!
Saknar dig galet mycket ska du veta!
Puss!

Kattis sa...Best Blogger Tips

Visst hade vi mysiga mor-dotter-dagar.Det låter läskigt med ficktjuven annars var helgen helt OK.Gott med sopplunch hos Kristin.
Hoppas du snart få en praktik plats! Kram Mamsen

Anonym sa...Best Blogger Tips

Låter som en trevlig helg:) Alltid trevligt med en rundtur på stan med mammsen. Nej jag har inte sett filmen, har inte lyckats få iväg min karl så därför började jag läsa boken istället:)