torsdag, september 18, 2008

En bit på väg...?

Har precis kommit hem från samtalet med studievägledaren Lotta. Snacka om att vara rätt person för rätt yrke! Hon är så himla bra! Hon förstod min situation runt spanskan och vi diskuterade min studiegång.
I bästa fall får jag byta till svenska som andraspråk nu i höst. Efter mötet sprang jag upp och letade efter inriktningsansvarig samt studievägledaren för svenskan men såklart var ingen där (dåligt tecken???). Har mailat dem båda nu.

Får jag inte byta till svenskan blir det mer krux därför att:
1. Engelska 3 går bara som fristående kurs i vår och den har jag inte behörighet till eftersom jag inte skrivit B-uppsats, så då måste jag komplettera det förslagsvis nu i höst.
2. Jag kan prata med Lars (inriktningsansvarig engelskan) om jag kan hoppa på engelska 3 för lärare redan nu i höst, men då har jag mucho att ta igen (det har jag iofs på svenskan också men den känner jag ändå att jag kan klara av).
3. sista lösningen är att ta sabbatsår och söka svenskan till nästa höst.

Gaaaah, jag blir aldrig klar!

När jag väntade på att få komma in till Lotta började jag prata med en tjej som jag känner igen jätteväl men jag kan inte placera henne och kommer inte ihåg vad hon heter. Jobbigt!!! Vi hade iaf jättetrevligt när vi satt och väntade :)

0 kommentarer: