torsdag, april 03, 2008

Panikvecka

Nu har jag suttit och bråkat med Blogger för att få upp bilder lite snyggt men det blev ju inte tjolahoppsan-bra. Nåja, som sagt, komprimerad form.

Efter att vi kom hem från England har jag bara panikpluggat, mått dåligt över att jag pluggat för lite och haft dåligt samvete för att jag inte hinner med nånting annat.
Till denna vecka skulle jag:
* läsa ut Brontës "Jane Eyre"
* läsa ut Austens "Pride and Prejudice"
* skriva noggranna anteckningar på dessa två böcker, dvs. smarta tankar om vad de egentligen handlar om samt sidhänvisningar och citat för att kunna argumentera för allt.
* skriva rapport med Hanna om våra kulturupplevelser i England/Skottland
* skriva rapport med en grupp om ett skolbesök i Chester
* skriva rapport med en annan grupp om ett annat skolbesök i Chester
* göra översättningsövningar
* göra grammatikövningar

Och det är bara engelskan...Men som ni ser på min formulering ovan "...skulle jag". Alltså, jag är klar med det mesta as of today!
Tyvärr har kören och spanskan fått stå tillbaka då det inte är fler än 24 timmar på ett dygn.
Från och med imorrn, när jag lämnat in rapporterna, är det kören och öva låtar inför Jubileumskonserten som gäller!
Spanskan får jag ta hand om i maj...


Kom på LiHtösens Jubileumskonsert
den 12/4 kl.16.00
Forumteatern, Nationernas Hus, Linköping

1 kommentarer:

Anonym sa...Best Blogger Tips

Hej! Mysiga bilder. Jag vill oxå ut och resa. Uppsatsskrivandet går sådär, framåt men är så less. Mycket att göra och så har det blivit en del hemresor så jag har varit ganska upptagen jag med. Vi får styra upp nåt när det lugnar ner sig :) Jocke kommer hit i helgen så nån konsert blir det nog inte, men lycka till! Hoppas allt är bra med dig :) Kraam